Wizerunek jako element edukacji międzykulturowej
INNOWACJA PEDAGOGICZNA
(programowo - metodyczna)
„Wizerunek jako element edukacji międzykulturowej”
Imię i nazwisko autora/autorów: Joanna Kotwicka, Jolanta Ornatowska
Temat innowacji:
Wizerunek jako element edukacji międzykulturowej
Nazwa szkoły: Zespół Szkół nr 1 w Bydgoszczy
Autor/autorzy (realizacja): J. Kotwicka, J. Ornatowska, M. Jędrasik, D. Majewska
Temat: Wizerunek jako element edukacji międzykulturowej
Przedmiot: geografia, stylizacja, plastyka, etyka, godz. wych., pracownia wizażu, kreowanie wizerunku
Rodzaj innowacji: programowo - metodyczna
Data wprowadzenia: październik 2020
Data zakończenia: czerwiec 2023
Zakres innowacji:
Adresatami innowacji są uczniowie klas drugich. Czas realizacji innowacji dla wybranych oddziałów obejmuje 1 rok szkolny. W kolejnych latach innowacja kontynuowana będzie w następnych oddziałach. Zagadnienia zostały opracowane w oparciu o podstawę programową kształcenia ogólnego dla III etapu edukacyjnego. Są one kontynuacją treści programowych z zakresu geografii, plastyki, stylizacji, etyki, pracowni wizażu i kreowania wizerunku. Przewidziano realizację 7 bloków tematycznych – realizowanych po jednym w miesiącu.
Każdy blok będzie realizowany w poniższej formule:
- 1.Część teoretyczna – będzie stanowiła omówienie tematyczne. Na zajęciach z etyki, godziny wychowawczej (kontekst kulturowy) i z geografii (uwarunkowania geograficzne i klimatyczne).
- 2.Część praktyczna – będzie realizacją w formie ćwiczeń i pokazu. Na zajęciach z stylizacji – nawiązanie do trendów współczesnych w fryzjerstwie i z pracowni wizażu – nawiązanie do trendów współczesnych w sztuce makijażu.
Cele innowacji:
Cel ogólny:
- Poznawanie przez uczniów świata, ludzi i siebie poprzez alternatywna formę kształcenia.
Cele szczegółowe:
- Identyfikowanie i rozumienie wartości, norm oraz postaw moralnych związanych z różnymi dziedzinami życia indywidualnego i społecznego.
- Poznanie podstawowych relacji między elementami przestrzeni geograficznej (przyrodniczej, społeczno-gospodarczej i kulturowej) w skali lokalnej, regionalnej, krajowej i globalnej.
- Rozwijanie zainteresowań geograficznych, budzenie ciekawości świata.
- Poznanie stylów i inspiracji we współczesnej sztuce fryzjerskiej i kosmetycznej.
- Kształtowanie umiejętności projektowania fryzur i wykonania makijażu.
- Kształtowanie pozytywnych, otwartych i tolerancyjnych postaw wobec mniejszości narodowych (Żydów, Romów, wyznawców prawosławia, protestantów) i innych narodów.
- Kształcenie umiejętności uczenia się.
- Wspieranie uzdolnień i rozbudzanie wrażliwości estetycznej.
- Rozwijanie i umacnianie postaw nastawionych na aktywne współdziałanie w rozwoju wielokulturowego społeczeństwa obywatelskiego w Polsce, integrację społeczną ze szczególnym uwzględnieniem dzieci i młodzieży wywodzących się z mniejszości narodowych i etnicznych.
Inspiracje europejskie:
https://drive.google.com/file/d/1nkpQkWBu3IydTonVL7K6Dkvzc7MToA1f/view?usp=sharing
Inspiracje afrykańskie:
https://drive.google.com/file/d/1OXUdVr0prXkwqER0BpvbzvrXM7tlUiZy/view?usp=sharing
Inspiracje azjatyckie:
https://drive.google.com/file/d/1nkpQkWBu3IydTonVL7K6Dkvzc7MToA1f/view?usp=sharing
« poprzednia |
---|